a) Substitució de la via fèrria que travessa el municipi per moderns sistemes de transport públic col·lectiu, sostenibles i ecològics, com és l’opció del “Tramcamp”, sempre amb el punt de mira del fet metropolità del Camp.
Un cop desmantellada la infraestructura ferroviària actual, cal crear, dins l’espai alliberat, una gran vial que farà més permeable el nucli urbà i permetrà més mobilitat així com la instal·lació de nous serveis de transport urbà i interurbans. Permetrà també la conversió del passeig de Miramar en zona de vianants i, junt amb el sistema de vialitat, es construirà un Salou més vertebrat.
b) Impuls i culminació del Camí de Ronda que forma part del projecte de Recuperació mediambiental del litoral del Cap Salou, que permetrà recórrer a peu tot el contorn de la zona, des del carrer Colon fins a La Pineda, i la restauració de zones verdes autòctones d’interès natural, ecològic i paisatgístic.
d) Canalització i desviament del Barranc de Barenys (infraestructura hidràulica), amb la seva plataforma de retenció i decantament de sòlids; i millora i adaptació dels sistemes i xarxes de sanejament públic del municipi i la depuradora d’aigües residuals. Sol·licitar de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) el cofinançament d’aquestes obres.
e) Vialitat: xarxa de variants per a la consolidació d’un gran vial de circumvalació per descongestionar el nucli urbà de Salou. Procedent del vial Salou-La Pineda, la xarxa arrenca a l’autovia Salou-Tarragona (zona Covamar), connecta amb l’autovia Salou-Vila-seca, amb l’Avinguda de Joan Fuster (vial que acollirà la futura estació de tren Salou-PortAventura), segueix per l’antic camí dels Emprius connectant amb la prolongació del passeig de la Segregació, i finalitza a la rotonda de connexió entre les autovies Salou-Reus i Salou-Cambrils.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada